איך יצרנו בוט הפצה לפודקאסט הכי טוב בעברית בנושא אוטומציה, שמאפשר למאזינים גישה נוחה לתוכן ומשפר את המעורבות

כשידענו שאנחנו רוצים לקחת את ההפצה של הפודקאסט שלנו לרמה הבאה, להנגיש את התכנים שלנו בצורה מהירה וידידותית לקהל העוקבים הנאמנים ולאלו שרק מגלים אותנו – היה ברור שווטסאפ יהיה הערוץ, ושעינת תהיה אשת המקצוע שתפיח חיים בבוט.
 
כחברה שמתמחה באוטומציה של תהליכי מכירות, שיווק ותפעול אנחנו מעריכים מקצוענות – ובכל מה שקשור לבוטים בווטסאפ, עינת היא מקצוענית שמשלבת הבנה עמוקה של טכנולוגיה, התנהגות אנושית ושיווק.
 
מהרגע הראשון עינת לקחה כל כדור שזרקנו באוויר, שיכללה אותו והציעה שיפורים ורעיונות שלא חשבנו עליהם. גם כשהיינו צריכים לעשות “חישוב מסלול מחודש” על התשתיות כי הבנו שהבוט יכול להיות מהיר ורספונסיבי יותר משתכננו בהתחלה – עינת ירדה לסוף דעתנו וביצעה את השינויים בצורה מהירה.
 
עינת הציעה שנאפשר לעוקבים שלנו להשאיר לנו משוב, מה שמשרת אותנו שיווקית, ונתיב יעודי להשארת ליד – ואחרי שנה וחצי של פודקאסט פעיל אני יכול להגיד בוודאות, שלידים שמגיעים אחרי האזנה לפודקאסט בשלים יותר לסגור עסקה, וכיף לנו לעבוד איתם.
 
הבוט יצא מעל ומעבר לחלומות שלנו. תהליך העבודה עם עינת היה מקצועי, נעים, מצחיק והתוצרים הם ברמה הגבוהה ביותר שאני מכיר.
תודה עינת!
 

פרסום פרק חדש

בקשה למשוב

האתגר:

אם אתם עדיין לא מכירים את הפודקאסט “מדברים אוטומציה” של דודו וענת הגיע הזמן לשים אותו ברשימת המועדפים שלכם. הפודקאסט עוסק בנושאים שונים בתחום האוטומציה, כל פרק יעיף לכם את הראש ויתן לכם ים של רעיונות ליישם עבור העסק שלכם או עסקים של אחרים.

אז מיד אחרי שאתם מסיימים לקרוא את סיפור הבוט, תרשמו בקישור לקבלת עדכונים על פרקים חדשים. (מזמינה אתכם גם להאזין לפרק 7  שבו התארחתי על בוטים בווטסאפ:-).

אז איך נולד הבוט הזה? 

לפני שהוא נולד, היה לו אח קטן(ווטסאפ לא רשמי) ששלח הודעה על כל פרק חדש שיצא עם קישור להאזנה. ואז היה אפשר להקשיב לפרק האחרון.

דודו וענת רצו לשפר את חווית המאזינים ולאפשר גישה קלה יותר לתוכן וגם לאפשר לקבל משוב ופידבק מהמאזינים. 

הפתרון:

לצורך יישום משימה זו גייסנו את העובד הנאמן שלנו בוט תפיץ, זהו עובד בוט מיוחד שעוזר ליוצרי תוכן להפיץ את התכנים שלהם, כדי ליצור יותר מעורבות ולאפשר גישה קלה ונוחה.
עובד הבוט שלנו עשה את הפעולות הבאות:

  • בכל פעם שיצא פרק חדש הוא היה שולח הודעה שיצא פרק חדש ואפשר להקשיב לפרק האחרון, או לבחור פרק אחר מתוך 9 הפרקים האחרונים. לכל פרק יש תקציר ואפשרות להאזנה בכל הערוצים הזמינים.
  • הבוט גם מאפשר למאזינים לתת משוב על הפודקאסט וגם מפנה אותם לתת דירוג בספוטיפי.
  • בנוסף הוא מאפשר להם לשתף את הפרקים עם חברים כדי שגם הם יוכלו ליהנות.
  • וכמובן אם מישהו רוצה להשאיר הודעה, הוא יכול לעשות זאת בקלות.

 

מה כלל הפרוייקט?

  • קבלת אפיון מוכן ותהליכי עבודה מול הלקוח(כשיש לקוח שמתעסק באוטומציה האפיון מוגש על מגש של כסף).
  • פיתוח בוט דינאמי ששולף את המידע ממאגר אירטייבל (שם דודו וענת בנו מערך מטורף שבכל פעם שיוצא פרק חדש, כאן הקישור ל-CASE STUDY שעשו ב-MAKE.
  • כדי לחסוך בטעינת המידע לכל יוזר, עבדנו עם שדות מערכת (BOT FIELDS), אליהם טענו בפעם אחת את כל המידע של הפרקים האחרונים (הבאת מידע של כל כך הרבה פרקים לוקחת זמן, ואנחנו רצינו שהמאזינים יקבלו זמן תגובה מהיר וגם רצינו לחסוך בתשלום על פעולות אוטומציה מיותרות).

מערכות שעבדנו איתם

התוצאה:

01

מיקסום כל הודעה שנשלחה, במקום לקבל קישור רק לפרק האחרון אפשרנו למאזינים לבצע מספר פעולות

02

הנגשה נוחה יותר של התכנים

03

גידול בכמות המאזינים שמשאירים משוב ומדרגים את הפודקאסט

04

חיזוק הקשר עם הקהל והגברת מעורבות

05

עוד ערוץ לקבלת לידים עבור העסק - קבלת לידים מהבוט מתוך קהל העוקבים של הפודקאסט

אז קדימה למה אתם מחכים?

כאן אתם יכולים להרשם לפודקאסט "מדברים אוטומציה"

הבנה: להבין את הלקוח ולשקף את זה בשיח

איך אתה מזהה את צרכי הלקוחות שלך באמצעות התקשורת שלך?
איך מתוכנן העובד בוט שלך בצורה שיוצרת חווית משתמש טובה ונעימה?
כיצד אתה משתמש במשוב מלקוחות כדי לשפר את המוצרים או השירותים שלך?
האם יש לך יכולת להתאמה אישית של המוצרים או השירותים שלך לצרכים הייחודיים של הלקוחות?

מערכת ערכים ומסר:
הערכים והמסרים המרכזיים שהעסק מעביר

איזו מערכת ערכים מניעה את העסק שלך ומה היא משקפת?
מהם המסרים המרכזיים שברצונך להעביר ללקוחות שלך?
איך את מתקשרת את הערכים והמסרים הללו בשיווק, מכירות ובתקשורת העסקית שלך?
מה המהות שחשוב לך להעביר?

שפה: הטון, הסלנג והביטויים הייחודיים לעסק

מה סגנון התקשורת שלך עם הלקוחות?
איזו אנרגיה אתה רוצה לשדר: קלילות, כבדות וכו’?
האם יש לך ביטויים, סלנג, קיצורים ייחודיים, מושגים בשפה העסקית שלך?
מה הדברים הקבועים שאת מסבירה/אומרת בשיחות עם לקוחות?

נוכחות ונקודת מבט:
האופי הייחודי של העסק והגישה הייחודית שלו

מה הופך את העסק שלך לייחודי ומיוחד?
איזו גישה או פילוסופיה מאפיינת את העסק שלך?
מה המיקוד העיקרי של השירותים או המוצרים שלך?