המדריך המלא להכנסת אוטומציות ווטסאפ רשמי לעסק שלך

הגיע הזמן לנצל את הכוח של ווטסאפ כדי לקדם את העסק שלכם.

יש מגוון אפשרויות לשלב ווטסאפ בעסק, במדריך זה אתמקד בפוטנציאל העצום הטמון בפתרון הרשמי WhatsApp Business API. אציג את היתרונות של הפתרון הרשמי, ואפרט מה דרוש כדי להתחיל לעבוד איתו בצורה יעילה ומקצועית.

דמיינו עולם שבו העסק שלכם יכול ליצור חיבור אמיתי ואמין עם לקוחות באמצעות הערוץ הכי פופולרי ווטסאפ. זה חיבור שמאפשר תקשורת אוטומטית, מענה לשאלות נפוצות, שליחת תזכורות ודיוורים וסינון מתעניינים חדשים ועוד.

המדריך יתן לכם תשובות לכל השאלות שחשוב שתענו עליהם, לפני שאתם מכניסים פתרונות של אוטומציות ווטסאפ ובוטים לעסק.

ומשהו אחד קטן – כשסיימתם , אל תשכחו ללחוץ על הכפתור שלמטה ולספר לי בווטסאפ איך המדריך עזר לכם.

אז בואו נתחיל👍

#1 איזה אוטומציות אפשר לעשות ולמה כדאי להכניס וואטסאפ לעסק?

הרבה בעלי עסקים מבינים את הכוח שיש לוואטסאפ ורוצים לשלב אותו בעסק. אבל לפני שמתחילים, חשוב להבין בדיוק איזה צרכים יש לעסק שלכם ומה אתם רוצים להשיג עם אוטומציית ווטסאפ.


ישנן מגוון אפשרויות לאוטומציה כמו:

  • שירות לקוחות שיאפשר מענה ראשוני מיידי לכל לקוח ויגרום ללקוח להרגיש שמישהו רואה אותו
  • סדרה של שאלות אוטומטיות לברור צרכים וסינון מתעניינים
  • חימום מתעניינים
  • שליחת הודעות למי שנרשם בדף נחיתה למשהו שהצעת – תחושה ללקוח שמישהו ראה אותו
  • שליחת תזכורות (לפני ובינר, לפני פגישות)
  • ביצוע Followup ועדכונים לפי סטטוסים שונים של הלקוח
  • שליחת דיוורים וקמפיינים שיווקיים
  • מענה לשאלות נפוצות
  • סנכרון למערכת ניהול לקוחות של העסק כדי שהכל יהיה מרוכז במקום אחד
  • ליווי תהליכים/קורסים

 

העיקר הוא להבין בשלב הראשוני מה תפקידו המרכזי של ווטסאפ בעסק שלכם – האם להגדיל מכירות? לשפר שירות לקוחות? למנף קידום? לאחד ולרכז את כל הפניות במקום אחד? כשתבהירו לעצמכם את הצרכים המרכזיים, תוכלו לתכנן בצורה יעילה יותר את האוטומציה הנכונה עבורכם.

אז קחו רגע ותחשבו – לאן אתם רוצים להגיע בעזרת ווטסאפ ואיזה תהליכים עיקריים הייתם רוצים ליישם בעזרת האוטומציה?

בנוסף חשוב לזכור שווטסאפ הוא ערוץ אישי ואינטימי. ולכן חשוב לתכנן את האוטומציות בצורה חכמה, עם תוכן מותאם למי שמקבל את ההודעה. ולא להיות אגרסיבים מידי.

#2 מה האפשרויות לעבודה עם ווטסאפ? רשמי / לא רשמי?

כשעובדים עם ווטסאפ בעסק יש לנו 2 אפשרויות:

רשמי

Whatsapp Business Api – עבודה מול ספק מורשה של ווטסאפ.

פתרון טכנולוגי שמאפשר לנו לשלוח הודעות ווטסאפ דרך השרתים של חברת מטא.

לא חייבים טלפון שמחובר כל הזמן לווטסאפ  כדי לשלוח הודעות, הכל רץ בענן.

יתרונות

חסרונות

לא רשמי

שימוש בכלים צד ג’ כדי להתחבר לווטסאפ. לרוב מבוסס על חיבור של Whatsapp Web וכולל סריקת ברקוד.

העסק לא מתקשר ישירות עם השרתים של מטא. ודורש שמספר הוואטסאפ יהיה בתוך מכשיר דלוק עם קליטה יציבה לאינטרנט.

יתרונות

חסרונות

אז מה לבחור?

אם אתם רוצים לפתח את הערוץ הזה לטווח הארוך, ההמלצה שלי היא לבחור בפתרון הרשמי Whatsapp Business API, כדי שתהנו מעבודה יציבה ובטוחה לאורך זמן, תמנעו מחסימה של המספר ויהיה לכם שקט.
  • האם זמינות ואמינות התקשורת עם הלקוחות קריטית לעסק שלכם?
  • האם אתם מתכוונים לבצע פעולות אוטומטיות מורכבות ?
  • האם אתם רוצים לפתח בוטים ?
  • האם אתם רוצים לשלוח הודעות עם כפתורים ולחצנים מיוחדים?
  • האם אתם מוכנים להשקיע במחיר חודשי כדי לקבל שירות איכותי ועמידה בתקנים?
  • האם אתם צופים צמיחה משמעותית בהיקף התקשורת עם לקוחות בווטסאפ בעתיד הקרוב?
  • האם בעסק שלכם יש דרישה לשמור על פרטיות ואבטחת מידע גבוהים?
  • האם תרצו לאפשר ללקוחות לבצע פעולות ישירות דרך ווטסאפ כמו תשלומים, השארת הזמנות וכדומה?
  • האם בכוונתכם לעבוד עם נציגי שירות לקוחות שצריכים לנהל מספר רב של שיחות ווטסאפ במקביל?
  • האם אתם מעוניינים לחבר את הווטסאפ למערכות נוספות?

 

אם עניתם כן על רוב השאלות, כדאי לכם לבחור בפתרון הרשמי.

מאחר ומדריך זה עוסק בפתרון הרשמי,
כל מה שרשום בהמשך רלוונטי לפתרון הרשמי -
עבודה עם ה-Whatsapp Business API

#3 באיזה מספר נשתמש עבור הווטסאפ? האם אפשר להשתמש במספר האישי שלי?

צריך להקצות מספר טלפון חדש (אנחנו לא משתמשים במספר האישי שלנו שמשמש אותנו ביומיום).
המספר חייב להיות מסוגל לקבל סמס או שיחת טלפון(נדרש עבור החלק של החיבור לתוכנה).

יש כמה אפשרויות:

#4 האם אני יכול לשלוח כל הודעה מתי שאני רוצה? (חלון 24 השעות)

כשעובדים עם ווטסאפ אנחנו כפופים לחוקים שחברת מטא הגדירה בנושא שליחת ההודעות.
וזהו חלון 24 השעות.

בואו נבין מהי ההגדרה של וואטסאפ לשיחה:

✔️התכתבות עם לקוח מוגדרת כשיחה, כל עוד לא עברו 24 שעות מהאינטראקציה האחרונה של הלקוח איתנו. מה שאומר שכל עוד אנחנו נמצאים בשיחה (פתוחה) אנחנו יכולים לשלוח ללקוח מה שאנחנו רוצים וללא עלות.

✔️כאשר לקוח שכתב לנו \ הקליד על כפתור, כל עוד לא עברו 24 שעות אנחנו יכולים לשלוח לו מה שבא לנו וללא עלות.

✔️ חשוב לציין בכל פעם שהלקוח מקליד משהו, 24 השעות מתאפסות.

✔️מחוץ לחלון הזמן הזה, אפשר לפנות ללקוח רק בהודעות תבנית יזומות (Template Message) ניסוחים שאישרנו מראש מול וואטסאפ לפני השליחה..

✅איך מאשרים את הניסוחים של הודעות תבנית?

בד”כ זה נעשה בתוך התוכנה שבחרנו לעבוד מולה. ב-Manychat האישור לוקח כמה דקות בד”כ.

דוגמא 1:
אני רוצה לשלוח ווטסאפ למי שנרשם להדרכה בדף נחיתה עם הפרטים של ההדרכה + שאלון קצר לקראת ההדרכה.
ברוב המקרים מי שירשם להדרכה לא היה איתי בתקשורת בווטסאפ ב-24 שעות האחרונות.
אז ההודעה שאני שולחת לו בווטסאפ צריכה להיות מאושרת מראש ע”י חברת מטא.

דוגמא 2:
מישהו השאיר לי הודעה בווטסאפ במהלך הסופ”ש. ואז כשהגיע יום ראשון עברו יותר מ-24 שעות מאז שהוא השאיר את ההודעה.

כדי לחזור אליו אני צריכה לשלוח לו הודעה שאישרתי מראש.

אני קוראת להודעות אלו הודעות Starter ותמיד דואגת להגדיר כמה כאלו.
הודעת STARTER לדוגמא: “הי {שם פרטי}, אשמח לעזור לך עם הפניה שלך. האם נוכל לדבר עכשיו?”
הודעות כאלו צריכות ליצור הנעה לפעולה, כי רק כאשר איש הקשר יענה לי יפתח חלון 24 השעות.

#5 האם יש עלות לשליחת ההודעות?

כשעובדים בערוץ הרשמי יש עלויות לשליחת הודעות.
חשוב להבין מה כמות ההודעות שאתם הולכים לשלוח כדי לתכנן את העלויות.

יש שני סוגים של הודעות:

  1. הודעות ביוזמת המשתמש – הודעות שבהם איש הקשר פנה אלינו ושלח לנו הודעה , נכון לכתיבת המדריך מטא נותנת 1000 הודעות חינם כל חודש.
  2. הודעות ביוזמת העסק – הודעות שאנחנו יזמנו ושלחנו לאנשי קשר, כל הודעה עולה כסף.
    העלות משתנה בהתאם לסוג ההודעה.
    *העלויות יכולות להשתנות וחשוב להתעדכן באתר של Meta לגבי העלויות העדכניות
    ואלו סוגי ההודעות הקיימות ביוזמת העסק:

כאן אפשר לראות את ההסבר בסרטון.

ואם אתם רוצים מחשבון שמאפשר לחשב את ההוצאות הצפויות , יש ללחוץ כאן ולשמור אצלכם העתק של הקובץ

#6 האם העסק יכול לשלוח כמה הודעות שהוא רוצה?

אם חיברנו את ערוץ הווטסאפ הרשמי לא נוכל באופן מיידי לשלוח כמה הודעות שנרצה.
לווטסאפ יש כמה חוקים בעניין.

יש מדרגות שונות של שליחה, לכל מדרגה יש הגבלה של כמות ההודעות שאפשר לשלוח ביממה(24 שעות).

חשבון חדש מתחיל מהמדרגה הראשונה ועולה במדרגות ככל שהוא שולח יותר הודעות וציון איכות ההודעות נשמר חיובי.

אלו המדרגות השונות:

  1. מדרגה ראשונה, Tier 1 – עד 1,000 הודעות ביום.
  2. מדרגה שניה, Tier 2 – עד 10,000 הודעות ביום.
  3. מדרגה שלישית Tier 3 – עד 100,000 הודעות ביום.
  4. מדרגה רביעית Tier 4 – שליחת הודעות ללא הגבלה.

 

המעבר בין המדרגות השונות מתבצע אוטומטית באופן הבא:

  • המעבר בין מדרגה 1 ל-2 : כאשר שולחים 2,000 הודעות (לאנשי קשר במצטבר) בטווח של עד שבוע ימים. לדוגמא: אם ביום ראשון שלחתם 1000 הודעות, ואז ביום שני שלחתם עוד 600 הודעות לאנשי קשר שונים, ואז ביום שלישי שלחתם עוד 400 הודעות(סה”כ 2000 הודעות), ביום רביעי תעלו אוטומטית למדרגה 2(בהנחה שהציון של איכות ההודעות גבוה).
  • ואז באותו אופן זה מה שיקרה במעבר בין המדרגות הבאות.
  • מעבר בין מדרגה 2 ל-3 – מתבצע כאשר תשלחו 20,000 הודעות לאנשי קשר שונים בטווח של עד שבוע ימים.
  • מעבר בין מדרגה 3 ל-4 – מתבצע כאשר תשלחו 200,000 הודעות לאנשי קשר שונים בטווח של עד שבוע ימים.

 

אז אם אתם מתכננים דיוור המוני, חשוב לזכור את המדרגות השונות ולתכנן נכון.


חשוב לדעת:

  • מגבלת ההודעות אינה מגבילה את מספר ההודעות שהעסק שלך יכול לשלוח, אלא רק את מספר אנשי הקשר שאליהם אתה מנסה להגיע.
  • זה גם לא חל על הודעות שנשלחות בתגובה להודעה יזומה של איש קשר בתוך פרק זמן של 24 שעות.

#7 אימות - מה זה? ומי צריך את זה?

אימות העסק –

הוא תהליך שבו אנחנו שולחים מסמכים שמאמתים את העסק(מטא רוצה לוודא שהעסק שלנו חוקי וקיים).

חברת מטא עוברת על מה ששלחנו ומחליטה אם לאשר את העסק.

👈זה לא חובה.
אם אתם מתכוונים לשלוח פחות מ-250 הודעות ביום ביוזמת העסק , האימות לא חובה ואפשר לעבוד עם Whatsapp Business Api ללא אימות
אבל אם יש לכם תכנון לשליחה של יותר מ-250 הודעות ביום, אז נדרש תהליך אימות של העסק (תהליך חד פעמי).

חשוב להגיש את המסמכים כמו שצריך ובצורה נכונה.

אם אתם רוצים לקבל מסמך מפורט של מה נדרש עבור אימות העסק, לחצו כאן ושלחו לי הודעה ואשלח לכם את מה שאני שולחת ללקוחות שלי שאני מבצעת עבורם את תהליך האימות.

 

#8 עם איזו תוכנה כדאי לעבוד?

יש מגוון רחב של מערכות שמאפשרות לכם לבנות אוטומציות ובוטים לוואטסאפ. כל אחת עם יתרונות וחסרונות שונים.
המערכת שנבחר תשמש אותנו גם לניהול התקשורת עם כל מי שמדבר איתנו בווטסאפ.

אז איזו מערכת כדאי לבחור?

לכל מערכת יש יתרונות וחסרונות. בהתאם לצרכים ניתן לבחור את המערכת הטובה עבור העסק שלך (MANYCHAT, CHATRACE, LANDBOT ועוד).

אני מאוד אוהבת לעבוד עם MANYCHAT מכמה סיבות:

  • התמיכה שלהם נהדרת
  • המערכת יציבה
  • העלות שלה היא ממש משתלמת
  • ואתם יכולים בנוסף לווטסאפ להתחבר גם לפייסבוק ואינסטגרם ולהקים שם גם אוטומציות גם בערוצים נוספים
  • יש להם ממשק Livechat מאוד נוח וגם אפליקציה לנייד.

#9 האם צריך עוד תוכנות?

אם אתם רוצים לחבר את אוטומציות הווטסאפ שלכם למערכות אחרות בעסק (ל-CRM, לאתר וכד’) צריך גם לשלב את MAKE – היא יודעת לעשות את החיבורים בין התוכנות.

#10 לקוח שלח לי הודעה בווטסאפ? איפה אני רואה את הפניה ואיך מטפלים בה?

הרבה לקוחות שרוצים להתחיל לעבוד עם וווסטאפ במסלול הרשמי – Whastaspp Business Api, לא מודעים לכך שהמענה לפניות שיגיעו בווטסאפ לא מתבצע באפליקציית ווטסאפ שהם מכירים.
כשעובדים עם Whatsapp Business Api אסור שלמספר שחיברנו תהיה אפלקיציית ווטסאפ.

אז איפה כן רואים את הפניות?
המשתמש שולח לנו הודעת ווטאספ ואנחנו עונים לו דרך המערכת שבחרנו (במקרה הזה Manychat).

👇👇👇הפעילו את הסרטון כדי לראות איך זה נראה בפועל

#11 מה העלות השוטפת של בוט ווטסאפ?

העלויות כאן מתייחסות להקמת בוט ווטסאפ על פלטפרומת Manychat.

✅יש עלות חודשית בהתאם לכמות המנויים בבוט.
מתחיל מ-15$ לעד 500 מנויים.

✅אפשר ליצור גם תהליכים שמדללים את כמות המנויים.

✅בנוסף יש את עלות ההודעות שמשלמים למטא בהתאם לכמות הודעות ששלחתם.

✅אם רוצים לחבר את הבוט לעוד מערכות, אז יש עלות נוספת של תוכנת Make (מתחיל מ-10$ לחודש עבור 10,000 פעולות)

לקבלת חודש מתנה בתוכנית ה-PRO לחצו על הקישור הזה

חשוב לשדרג מיד את החשבון ל-PRO ולא להחליף מכשיר או דפדפן בתהליך כדי שההטבה תקלט.

*העלויות יכולות להשתנות חשוב להתעדכן באתר של Manychat לגבי התנאים העדכניים

#12 האם זה דורש ידע טכני?

זה תלוי,

אם אתם רוצים להקים את הכל לבד אז כן, נדרשת יכולת טכנית כדי שתוכלו אוטומציות ובוטים בווסטאפ.

אם אתם רוצים שמישהו יקים עבורכם ואתם רק תתפעלו את המערכת, אז נדרשת יכולת טכנית בסיסית כמו שאתם מתפעלים את מערכת הדיוור של העסק.
בד”כ מי שבונה עבורכם את הבוט והאוטומציות מדריך אתכם איך לתפעל את הבוט.

#13 האם צריך לקבל אישור דיוור מהמשתמש לשלוח לו הודעות?

כמו כל שליחת דיוור מסחרי בערוצים אחרים נדרש אישור מפורש מהלקוחות לפני שליחת תוכן מסחרי ושיווקי לווטסאפ שלהם. שליחת הודעות שיווקיות ללא אישור כזה נחשבת כהפרת חוק הספאם.

#14 האם צריך שיהיה לעסק Business Manager של פייסבוק?

כן, החיבור נעשה דרך ה-Business Manager של פייסבוק. אם אין לכם ניתן לפתוח אחד בקלות.

חשוב שזה יהיה Business Manager של העסק שלכם ולא לעבוד תחת החשבון של סוכנות הפרסום של העסק במידה ויש כזו.

#15 אז איך מתחילים?

  • מחליטים על האוטומציה/בוט שאתם רוצים להקים.
  • עושים אפיון של התהליך + תכנון עלויות צפויות.
  • בוחרים את התוכנה המתאימה לצרכים שלכם.
  • מקצים מספר טלפון ייעודי לווטסאפ.
  • דואגים לאימות של העסק אם נדרש.
  • מקימים את האוטומציה/בוט ועושים את החיבורים הנדרשים.
  • מבצעים בדיקות שהכל עובד כמו שתכננו.
  • עושים השקה חגיגית.

אז הגענו לסוף...

עכשיו אחרי שענינו על כל השאלות החשובות, וסקרנו את כל מה שצריך לדעת על WhatsApp Business API, אתם יכולים להבין למה כל כך חשוב לעבוד עם הפתרון הרשמי ומה צריך כדי לעשות את זה.

זה יעזור לכם ליצור קשר יציב, מהיר ואמין עם הלקוחות שלכם.


מה שנשאר עכשיו הוא לצאת לדרך ולהכניס את הכלי המדהים הזה לעסק שלכם.


יש כמה אפשרויות:

למי שאוהב ללמוד ולבנות לבד

אם אתם מאלו שאוהבים ללמוד ולבנות לבד – הרשמו כאן ותקבלו ממני עדכון כשיפתח המחזור הבא לאתגר בונים בוט ווטסאפ ביחד.

למי שרוצה מומחה שיבנה עבורו

אם אתם מחפשים מישהו שיבנה עבורכם את אוטומציות הווטסאפ – אני מזמינה אתכם לשיחת הכרות ללא עלות.

למי שעדין לא סגור איזה בוט הוא צריך

אם אתם רוצים לבחון איזה עובד בוט כדאי לכם להכניס עכשיו לעסק מוזמנים למלא שאלון אבחון קצר.

ודבר אחרון

אשמח לשמוע אם המדריך הזה עזר לכם ותרם כאן בתגובות או בהודעה לווטסאפ שלי🙂

ואם יש לכם עדין שאלות, שלחו לי הודעה ואחזור אליכם.

עינת

נ.ב.

אם אהבתם את התוכן הזה, הרגישו חופשיים לשתף אותו עם חברים, מכרים, קרובי משפחה ומי שאתם חושבים שייתרם מכך.

אהבתם? שתפו!
השאירו פרטים ואעדכן אתכם כשיפתח האתגר הבא

לאחר השארת פרטים בטופס תקבלו הודעת ווטסאפ שמאשרת את ההרשמה

בואו נכיר

לאחר השארת פרטים בטופס תועברו לשאלון היכרות קצר ותיאום מועד לשיחה

הבנה: להבין את הלקוח ולשקף את זה בשיח

איך אתה מזהה את צרכי הלקוחות שלך באמצעות התקשורת שלך?
איך מתוכנן העובד בוט שלך בצורה שיוצרת חווית משתמש טובה ונעימה?
כיצד אתה משתמש במשוב מלקוחות כדי לשפר את המוצרים או השירותים שלך?
האם יש לך יכולת להתאמה אישית של המוצרים או השירותים שלך לצרכים הייחודיים של הלקוחות?

מערכת ערכים ומסר:
הערכים והמסרים המרכזיים שהעסק מעביר

איזו מערכת ערכים מניעה את העסק שלך ומה היא משקפת?
מהם המסרים המרכזיים שברצונך להעביר ללקוחות שלך?
איך את מתקשרת את הערכים והמסרים הללו בשיווק, מכירות ובתקשורת העסקית שלך?
מה המהות שחשוב לך להעביר?

שפה: הטון, הסלנג והביטויים הייחודיים לעסק

מה סגנון התקשורת שלך עם הלקוחות?
איזו אנרגיה אתה רוצה לשדר: קלילות, כבדות וכו’?
האם יש לך ביטויים, סלנג, קיצורים ייחודיים, מושגים בשפה העסקית שלך?
מה הדברים הקבועים שאת מסבירה/אומרת בשיחות עם לקוחות?

נוכחות ונקודת מבט:
האופי הייחודי של העסק והגישה הייחודית שלו

מה הופך את העסק שלך לייחודי ומיוחד?
איזו גישה או פילוסופיה מאפיינת את העסק שלך?
מה המיקוד העיקרי של השירותים או המוצרים שלך?